TRS apologises to SPH for infringing copyright of 244 of its news articles

Ai Takagi (left) and Yang Kaiheng arriving at the State Courts on May 18, 2015.
Ai Takagi (left) and Yang Kaiheng arriving at the State Courts on May 18, 2015.PHOTO: ST FILE

SINGAPORE - Singapore Press Holdings Ltd (SPH) and the duo behind the now-defunct socio-political website The Real Singapore (TRS) have reached an out-of-court settlement of a copyright infringement suit, SPH said on Wednesday (Jan 13).

In the suit filed against Singaporean Yang Kaiheng, 27, and Australian Ai Takagi, 22, in May last year, the Singapore-listed media group said that 244 of its news articles had been reproduced or substantially reproduced on TRS website, without SPH's permission.

The settlement, reached on confidential terms, includes the payment to SPH of an undisclosed sum and the publication of an apology by Ms Takagi, appearing on Page B3 of Wednesday's print edition of The Straits Times.

Ms Takagi has acknowledged and admitted - as the developer, operator, editor, moderator, administrator and/or manager of TRS website - that news content belonging to SPH was reproduced and/or substantially reproduced on TRS website, without SPH's approval.

"Ms Takagi has undertaken not to repeat such acts of infringement," SPH said in the press release.