Questions remain 3 months after story on China's alleged Big Hack

When a major exclusive breaks, other media usually chase the story. But what if it remains unreported on or what if other media outlets are unable to replicate the findings?

Bloomberg Businessweek spent more than a year reporting on an alleged breach of US computer infrastructure by China - a hardware hack supposedly affecting Apple, Amazon, Supermicro and nearly 30 other companies. That story was published on Oct 4 under the headline "The Big Hack: How China Used a Tiny Chip to Infiltrate US Companies". More than three months later, reporting on the story continues.

An e-mail obtained by The Washington Post shows that Mr Jordan Robertson, who wrote the story with Mr Michael Riley, recently contacted a former Apple employee with a request: "I'm a reporter with Bloomberg Businessweek in Washington. You likely saw a story we published in October about Chinese manipulation of Supermicro server hardware at companies including Apple, Amazon and others.

Please or to continue reading the full article.

Get unlimited access to all stories at $0.99/month

  • Latest headlines and exclusive stories
  • In-depth analyses and award-winning multimedia content
  • Get access to all with our no-contract promotional package at only $0.99/month for the first 3 months*

*Terms and conditions apply.

A version of this article appeared in the print edition of The Straits Times on January 22, 2019, with the headline 'Questions remain 3 months after story on China's alleged Big Hack'. Print Edition | Subscribe