The Straits Times
Published on Sep 13, 2012

S. Korea TV pulls transgender show after protests


SEOUL (AFP) - A South Korean TV channel on Thursday said it had pulled the plug on a newly-launched talk show aimed at the transgender community, following strong objections from viewers.

KBS Joy, an entertainment subsidiary of the national KBS TV, said on its website that it had reached the decision after "taking viewers' opinions into account".

The midnight programme, titled XY That Girl, was only launched last week, but the first airing sparked uproar from conservative groups, who staged protests outside the broadcaster and took out newspaper ads denouncing the show.

The programme invited transgendered individuals to appear in person or phone in to discuss their experiences living in the transgender community.