Thursday, Jul 24, 2014Thursday, Jul 24, 2014
News
 

Tabloid hacked Prince Harry homework message, court hears

Published on Mar 19, 2014 6:36 AM
 
Former editor of the News of the World Andy Coulson leaves the Old Bailey courthouse in London on March 18 , 2014. -- PHOTO: REUTERS

LONDON (AFP) - Former News of the World editor Andy Coulson paid a private investigator to monitor royal phone calls, including one in which Prince Harry asked for help with his homework, Britain's phone-hacking trial heard on Tuesday, March 18, 2014.

Mr Clive Goodman, former royal editor of the Rupert Murdoch tabloid that closed in 2011 at the height of the scandal, told London's Old Bailey court that Mr Coulson approved payments of 500 pounds (S$1,047) a week to Mr Glenn Mulcaire to "monitor" three phones in the royal household.

They belonged to Ms Helen Asprey, an assistant to Princes William and Harry, their private secretary Jamie Lowther-Pinkerton, and press secretary to Prince Charles, Mr Paddy Harverson.

Mr Goodman, 56, told the court that he asked Mr Coulson, a former media advisor to Prime Minister David Cameron, to approve the payments in October 2005.

 
If you are not a subscriber, you can get instant, unlimited access here