Sph Website
 
THE AWARD-WINNING WEBSITE: BEST IN ONLINE MEDIA (GOLD) - WAN-IFRA ASIA DIGITAL MEDIA AWARDS 2012
Singapore weather
27 °C
 -
34°C
 

Sugary drinks linked to higher stroke risk: Study

 
Published on Oct 31, 2012
9:44 AM
The results, which appeared in The American Journal of Clinical Nutrition, agree with a host of other studies tying sugary drinks to numerous untoward health effects, including heart attacks, obesity and diabetes, and prompting government moves, such as New York's ban on super-sized sodas. -- FILE PHOTO: AP

(REUTERS) - Women who imbibe sugary soft drinks almost every day are 83 per cent more likely to have a certain type of stroke than women who rarely drink sodas and other sweetened beverages, according to a Japanese study.

The results, which appeared in The American Journal of Clinical Nutrition, agree with a host of other studies tying sugary drinks to numerous untoward health effects, including heart attacks, obesity and diabetes, and prompting government moves, such as New York's ban on super-sized sodas.

Given the increased availability of soft drinks in Japan over the past several decades, researchers led by Hiroyasu Iso at Osaka University wanted to see if soda drinkers there had higher risks of heart disease and stroke. "Soft drink intake is associated with higher risk of ischemic stroke for women," wrote Dr Iso and his team, referring to a kind of stroke with plaque buildup in the arteries.

Nearly 40,000 people answered a dietary, health and lifestyle questionnaire, first in 1990 and then again in 1995 and 2000. They were split into four groups - those who rarely drank soft drinks, those who had one to two cups a week, those who had three to four cups a week and those who had a soft drink nearly every day.

TO READ THE FULL STORY...

 
comments powered by Disqus