Saturday, Jul 26, 2014Saturday, Jul 26, 2014
SE Asia
 

Defamation case against Myanmar weekly dropped

Published on Jan 31, 2013 1:59 PM
 
Chief editor Kyaw Min Swe of Myanmar newspaper The Voice Weekly speaks to reporters as he comes out of the Dagon township courthouse following a hearing in Yangon on Jan 31, 2013. A defamation case by Myanmar's mining ministry against The Voice Weekly for reporting allegations of graft was dropped on Jan 31, in the latest sign of easing pressure on the nation's long-muzzled media. -- PHOTO: AFP

YANGON (AFP) - A defamation case by Myanmar's mining ministry against The Voice Weekly for reporting allegations of graft was dropped on Thursday, in the latest sign of easing pressure on the nation's long-muzzled media.

A Yangon court agreed to withdraw charges against The Voice at the ministry's request, following mediation by a recently-formed press council.

"The court allowed the withdrawal of the complaint," judge Khin Thant Zin said, adding it was "the best way to resolve" the dispute which began when the publication was charged with defamation last September.

The article at the heart of the row reported a corruption probe linking the ministry with a Chinese co-owned copper mine, where activists' accusations of land grabbing and pollution have sparked a series of protests.

 
If you are not a subscriber, you can get instant, unlimited access here

Videos