Asia Briefs: Chinese military sets up anti-graft hotline

Chinese military sets up anti-graft hotline

BEIJING • China has set up a hotline for people to report accusations of graft and discipline problems in its military, the Defence Ministry said, in the latest effort to combat widespread corruption in the ranks.

The telephone hotline, as well as a dedicated mailbox, will "fully utilise supervision by the masses" and complaints will be addressed in a "timely and earnest" fashion, a notice posted on the ministry's website said yesterday.

REUTERS


HK hospital packed with severe flu cases

HONG KONG • Flu has battered Hong Kong as a public hospital reported its bed occupancy rate has reached a flu season high of 140 per cent.

The number of severe cases of flu rose last week, the South China Morning Post reported.

Yan Chai Hospital in Tsuen Wan recorded the rate of 140 per cent on Sunday, according to the latest data released by the Hospital Authority.

Between Jan 29 and Feb 11, 52 adults in Hong Kong were reported to have severe flu, of whom 12 died, the Post reported.


China confirms second imported Zika case

BEIJING • China confirmed its second imported Zika case yesterday, a day after the first victim was discharged from hospital, state news agency Xinhua reported.

The new patient was exposed to Zika in Venezuela before returning to Guangzhou on Feb 9, quarantine officials said.

The first patient, a 34-year-old man, was diagnosed with the virus after he returned from Venezuela on Jan 28. He was treated in a hospital in Jiangxi province and has fully recovered.

Brazil has been most affected by the outbreak that has spread rapidly through Latin America.

AGENCE FRANCE-PRESSE, XINHUA


Top Bangladesh editor faces defamation suits

DHAKA • One of Bangladesh's top newspaper editors faces a spate of defamation suits from government supporters after he admitted that the 2007 reports alleging corruption by Ms Sheikh Hasina, who is now prime minister, were based on uncorroborated leaks.

Daily Star editor Mahfuz Anam admitted this month that the reports had been based on leaks from the military- backed caretaker government that ruled Bangladesh until Sheikh Hasina took office in 2009. He said he had been wrong to publish them. He has been ordered to appear before courts in Rangpur and Sylhet next month.

AGENCE FRANCE-PRESSE

A version of this article appeared in the print edition of The Straits Times on February 16, 2016, with the headline 'AsiaBriefs'. Print Edition | Subscribe